cookieChoices = {}

add corner :)

my blog

Daisypath Anniversary tickers

Thursday 14 July 2011

Maggie Goreng :D

today as usual...what a boring day :(
which make me decided to cook something in order to brush up my skills ;) cewah!
ahaha...
i wanted to try to make polka dot apam..
but i dont think i have ovallete in the kitchen ;) ke ada? ke x tau kat mana? haish..tu la..selalu sgt masuk dapur la katakan (sarkatik berbaur sinis ;)



soooooo..
i decided to make maggie goreng!!!
yeay!!
no no no.. this is not the maggie gorenf yang dh siap perencah...
hello...kalau maggie macam tu, cik zatil kita pun boleh buat ;) aaha
nie maggie goreng kena buat sendiri tau!... 
mee je pakai maggi punya....
malangnya di rumah saya tiada maggie :( alahai...
pastu pegi la kedai runcit berdekatan.....
mak cik kedai tu tanya saya ni anak sapa...
saya pun menjawab la..."anak puan normah mak cik ^_^" "
mak cik tu pun tanya lagi..."anak yang mana? yang bongsu...?"
saya: "yer mak cik"
makcik: "haish...makan maggie je ke?
saya: ^_^"...apa nak jawab ni..xkan nk cakap saya kebuluran lapar..kang malu pulak puan normah satu kampung tau anak die makan maggie je...ahaha
"ehhh x la mak cik..teringin nak makan :D dh lama x makan maggie "
muahaha
makcik: "owh yela..kadang2 tu teringin jugak nak makan kan"
saya: ye mak cik..terima kasih ;)


berakhir lah perbualan saya di kedai runcit.. sebab tu lah saya malas sungguh nak ke kedai..kang macam2 soalan la yang di tanya... ^_^"


so..taraaaa this is how my maggie goreng looks like :)
ada telur mata kerbau..ke mata orang?
cheese sausage..nyam2x

gambar hiasan je nie...;)


mood: happppy!
first2 nk buat maggie nie cuak gak, sebab saya x pernah tumis bawang sendiri...so this is my first time tanpa bantuan org lain!!

tapikan...... saya sedeh..sebab maggie tu sangat sedap..n saya kena share dengan bibik..die tetiba masuk dapur...terpaksa lah bagi die sikit..haish..sibuk btol la!! ^_^"


that's all from now..
see yOu next time :)

No comments:

Post a Comment